Wednesday, November 11, 2009

Sekilas..Dirimu Sahabat

 Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar….sahabat yang setia bagai pegawai yang memahami…sahabat sejati menjadi pendorong impian…sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan Allah
 Sahabat adalah cerminan diri…sahabat menguji ketulusan hati…sahabat menilai keikhlasan budi..sahabat penyubur kasih yang bersemi..carilah sahabat sejati, terbina ukhwah murni dengan redha Ilahi
 Sahabat…jika hari ini aku terlalu gembira, sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Ilahi.Jikaku bersedih tanpa berkata,pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta.Jika ku lemah tidak berdaya, Ingatkanlah aku dengan kehebatan Syurga.Jika antara kita ada tembok pemisah ajaklah aku meleraikan sengketa.Jika pernah hatimu terluka, luahkanlah agar aku berubah dan jika esok kulena tanpa terjaga, iringilah lenaku dengan kalungan doa..Berjanjilah sahabat, ukhwah kita untuk selamanya
 Jika dikata embun pagi itu suci.Suci lagi pengorbanan dan keikhlasan.Jika dilihat pulau itu indah, Indah lagi sebuah pertemuan.Jika dirasa mutiara itu bernilai, bernilai lagi sebuah persahabatan.
 Sahabat yang sejati bukan yang selalu dekat dimata, dekat bicaranya, tapi dia yang setia dihati & diingati dalam setiap bisikan doanya.
 Sahabatku…Jadilah seperti Rabiatul Adawiyah yang imannya tidak mudah goyah walau dengan sejuta permata, tabahkanlah hatimu setabah Mashitah yang redha dengan ketentuan Ilahi
 Bina persahabatan bukan untuk kepentingan tapi bina persahabatan berlandaskan kejujuran.Sahabat yang baik tidak menikam dari belakang tapi sanggup berkongsi suka dan duka bersama..kerana dari persahabatan yang ikhlas itu akan lahir kemanisan untuk dikenang.
 Aku mengenalimu dengan 1 nama, aku mengingatimu melalui 1 kenangan,aku memahamimu melalui 1 renungan,aku menyayangimu melalui 1 perkataan SAHABAT
 Persahabatan adalah anugerah..membuat kita tertawa…menangis..memberi..menerima..yang paling penting ia membuat kita rasa dihargai.
 Persahabatan itu terbina atas ranting kejujuran..bertunjangkan kasih sayang, lalu membuahkan kemanisan ikatan..jika terpesong maka patahlah ranting,rosaklah akar, lalu rosaklah buah..
 Sahabat..tidak semestinya bersama hari-hari..tidak juga mesti berbual hari-hari..selagi ianya terpahat dihati…persahabatan akan kekal abadi
 Sahabat sejati adalah orang-orang yang dapat berkata-kata benar denganmu, dan bukan orang-orang yang dapat membenarkan kata-katamu
 Secebis kasih membuatkan kita sayang.Seucap janji membuatkan kita percaya.Sekecil luka membuatkan kita kecewa, tetapi sebuah persahabatan selamanya bermakna..

Diambil dari koleksi sms yang diterima…terima kasih sahabat..

No comments: