Tuesday, August 27, 2013

Ikatan tudung tahun 90an

Assalamualaikum wbt

Dikala tiada kerja ini, jemariku menemui gambar yang pernah aku scan dulu. Gambar ini diambil pada tahun 1997 (time ni saya di tingkatan 5) Wah what a classic photo!

Bila diperhatikan ikatan tudung saya dan kawan-kawan memang ia merupakan ikatan yang sangan fofular waktu itu selepas berakhirnya ikatan tudung dibelakang masa saya ditingkatan 3 dulu. Masa tu tudung segitiga bermanik memang menjadi pilihan. Zaman tu kalau dapat beli sehelai pun dah berbangga sangat. Masa saya ditingkatan 5 tudung yang sedang naik time tu tudung empat segi tapi ada kotak-kotak kecil atau jalur halus dari warna yang sama. tudung tu takde manik.

Sedang mencari gambar masa tingkatan 3 entah dah simpan dekat mana jadi dapat publish yang masa ditingkatan 5 saja, dan tengah mencari-cari gambar tu terjumpa pulak gambar masa baru meninggalkan sekolah. Masa tu masing-masing baru semester 1 dekat IPT/IPTS. kitaorang lepasan STPM jadi semuanya mengambil ijazah pertama dalam bidang masing-masing. Time nie dah mula tudung bawal, tapi bukan tudung bawal yang nombor 1 yang nipis tu, tapi macam tudung bawal nak ke cotton, boleh paham ke macam mana gayanya tu. Tapi kalau nak lebih lanjut boleh tengok pada gambar yang saya sertakan bersama.

Gambar ini terpaksa diedit sebab time nie memang jahil lagi bab-bab agama, jadi saya telah menghitamkan mana-mana yang telah membuka aurat, (dosa saya yang dah banyak jadi tidak mahulah saya menambah dosa saya lagi)



No comments: