Thursday, September 27, 2012

Inilah kami dahulu :)

Entri ini memaparkan saya dan sahabat-sahabat saya semasa di sekolah menengah, time universiti next entry ya kiranya ini macam album gambarlah..hehehehe.. mungkin kualiti gambar tidak berapa cantik kerana gambar dah lama sangat terlekat pada album, jadi bila dikeluarkan ada berlaku sedikit kerosakan. Enjoy..
ini gambar paling klasik.. gambar masa tadika. long2 time ago. Bersama Cikgu Maskiah dan pembantunya Kak Hasnah (akak pada Asmawi Ahmad) yang duduk dua dari kanan. Saya yang mana? tuuuuuuuu tepi sekali kiri (kenapa muka saya kelihatan sangat besar ya) :)


ini pula gambar masa di tingkatan 1 bersama guru kelas En Ashari.. untuk makluman, u all masa nie mak saya jaga anak sedara cikgu nie, tapi rasanya dia pun tak tau sebab saya sedara dengan adik ipar cikgu nie, Cikgu Habsah. Gambar ini diambil pada tahun 1993. Al-Fatihah pada salah seorang sahabat saya yang telah kembali ke rahmatullah iaitu Nor Efendy Ahmad (duduk ke2 dari kiri)

ini pula diambil pada tahun 1995, setiap 2 tahun sekali kami akan ambil gambar sebab majalah sekolah hanya keluar 2 tahun sekali, jadi gambar masa di tingkatan 2 xde. Sudah menjadi kebetulan atau suratan, sepanjang saya bersekolah saya tak pernah satu kelas dengan bangsa lain.



ini gambar masa jiwa sedang memberontak..hehehe semasa diusia sweet 17.. sweetlah sangat.. jika anda perasan, kawan2 saya semasa ditingkatan 3 banyak yang sama ditingkatan 5. jodoh kami kuat agaknya sebab tu masih bersama sampai tingkatan 5.Sebenarnya ramai yang takde terutama budak lelaki sebab kalau x silap sehari sebelum ambil gambar mereka terlibat dalam perlawanan bola sepak peringkat sekolah. Jadi diorang ambik cuti sendiri keesokkan harinya.Al-Fatihah juga buat salah seorang sahabat saya Arwah Amran Daud yang berdiri dibaris 3 kanan (hujung sekali) yang terlibat dalam kemalangan jalan raya.

 

kenapa kain kami berwarna biru tua? sebab time nie saya di tingkatan 6, time nie ada 2 kelas sahaja, kelas saya memang semua melayu, kelas lagi 1 yang ada pelajar cina. Ini gambar gabungan 2 kelas.
ini gambar hero2 masa di tingkatan 6, sekarang dah jadi hero untuk anak-anak diorang. Nampak x lelaki yang duduk berkaca mata tu... kalau nak tengok isterinya, cuba skroll mouse dkt atas gambar nie dan perhatikan pelajar perempuan yang duduk 3 dari kanan, itulah orang umahnya sekarang Wan & Yanti. Jangan salah pandang ya, kalau no 3 dari kiri yang berdiri tu saya.



1 comment:

zurin a.k.a cengkih said...

Al-fatihah kepada sahabatku Mohd Fakhrul Rizal yang telah kembali kerahmatullah pada bulan November lalu. Pemergiannya begitu dirasai, semoga ahli keluarganya redha dengan pemergian beliau.