Tuesday, January 4, 2011

Doaku buatmu sahabat

Ya Allah...
Panjangkanlah umur sahabatku. Kurniakanlah kesihatan yang baik padanya, terangi hatinya dengan nur pancaran iman..Tetapkanlah hatinya, perluaskanlah rezekinya, dekatkanlah hatinya kepada kebaikan, jauhkanlah hatinya pada kejahatan, tunaikanlah hajatnya baik hajat dalam agama, dunia dan akhirat..


Ya Allah...
Jangan biarkan sahabatku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kejalan-Mu..jika kau halalkan aku merindui sahabatku, janganlah aku melampaui batas sehingga melupakan daku pada cinta hakiki, rindu abadi dan kasih sejati hanya untuk-Mu..

3 comments:

trangiman said...

Salam...selepas setiap doa hendaklah diakhiri dengan "Terima Kasih Allah", menunjukkan kita insan ciptaanNya lebih dahulu bersyukur dengan kejadian kita, barulah bila kita mohon doa, Allah akan perkenankan...Terima Kasih Allah.

zurin a.k.a cengkih said...

Terima Kasih Allah kerana menemukan sahabat seperti trangiman :)

trangiman said...

Salam. . adab dalam berdoa kepada Allah, seeloknya elakkan menggunakan ayat yang mempersoalkan atau meragukan kuasa Allah, contoh perkataan 'jangan jadikan. . .duduk didepan ayat, memadai terus dengan 'jadikanlah. . .' Kunci makbul setiap doa kepada Allah ialah kita kena doakan juga lain-lain makhluk walaupun mereka musuh kita,orang kafir atau iblis syaitan kerena kita semua adalah makhluk Allah, contoh " terima kasih Allah kerana dikau juga memberikan kepadaku dan juga kepada yang lain".

Dan yang paling penting dalam islam tiada tuhan, spt contoh doa" ya Allah ya tuhanku.." itu umpama kita mensyirikkan Allah kerena menyamakan Allah dengan tuhan, Allah itu Allah dan Dia tetap Allah pada bila-bila masa. .Terima kasih Allah.