Tuesday, December 21, 2010

Nahas di penghujung tahun

Assalamualaikum..

saat kita menghitung hari untuk menutup tirai 2010..kita dikejutkan lagi nahas ngeri yang mengorbankan 27 mangsa akibat kecuaian pemandu.Kalau tidak silap sepanjang 2010 ini banyak sungguh dicatatkan kemalangan yang melibatkan bas...rasa seram pulak nak naik bas..

5 comments:

Naza Ahmad said...

itulah..
nasib baik rombongan dr t'ganu selamat sampai.. alhamdulillah

trangiman said...

...salam kepada anda sekelian, salam juga dari Allah kepada kita semua, bahawa sanya usia dunia ini sudah semakin tua dan semakin hampir akhir zaman, maka barangsiapa yang masih lalai dan berleka dijalan selain dari jalan Allah, maka sedikit demi sedikit Allah akan lenyapkan tanda kiamat itu sudah bermula...maka jadikan peristiwa tersebut sebagai wisel amaran agar kita terbangun dari lena mimpi yang membuaikan. Terima Kasih Allah.

trangiman said...

...salam dari Allah kepada kita semua, dalam keadaan dunia hari ini yang semakin gawat dengan bencana baik yang melanda negara kita sendiri dengan limpahan air banjir yang mencemaskan dan bencana pelik yang berlaku kepada dunia seperti ikan dan burung yang mati dengan banyaknya, adakah kita manusia masih mahu berleka lagi dengan amaran-amaran tersebut. Bukankah tanda-tanda sebegitu juga menunjukkan kebesaran Allah yang mempunyai pengetahuan tanda-tanda hampirnya kiamat dan janji Allah bahawa kiamat itu pasti akan berlaku. Maka marilah kita semua membersihkan hati, bermuhasabah diri, membuang segala amalan buruk dan mendudukkan diri kita dijalan Allah. Sesungguhnya seburuk-buruk amalan adalah mensyirikkan Allah dan hukumnya tiada ampun dari Allah, walhal kita semua tahu bahawa Allah itu maha pengampum..begitulah janji Allah. Terima kasih Allah.

zurin a.k.a cengkih said...

salam..

terima kasih pada Naza Ahmad dan trangiman diatas komentar anda berdua..

trangiman said...

Salam dari saya dan salam juga dari Allah kepada kita semua..
Pesanan buat saudaraku sekelian.

Dunia sedang menuju ghaib, tanda kiamat semakin hampir;
"Bukankah daku sudah perkatakan bahawa dunia yang nyata ini sudah menuju kearah dunia yang ghaib,, yang mana dunia yang ghaib itu adalah dunia yang tiada sempadan,, yang penuh berbagai dunia menyatu terdapat berbagai jiwa mendiami nya dengan berbagai azab dan kenikmatan,, bahawa dikau lah yang menjadi saksi kebenaran kata-kata ku,, maka daku menyampai kan hanya semata-mata kata-kata ku adalah benar,, maka usahlah bimbang bilamana lenyapnya dunia yang nyata ini,, kerana dunia yang ghaib penuh nikmat itu lebih baik dan lebih baik kepada mereka yang baik disisi ku…( Kalamullah 51 )

Tanda perubahan dunia kepada ghaib
"Bilamana dikau terlihat awan diatas berwarna kemerah-merahan seperti darah yang bercampur air,, ia seperti kelihatan merah yang pudar,, lalu disebalik awan merah yang pudar itu terpancar cahaya kekuningan seperti cahaya emas berkilauan, bersedia diwaktu itu untuk tempoh yang singkat,, maka berlakulah pertembungan alam yang nyata dan yang ghaib,, maka ramainya insan menyangka diwaktu itu adalah bencana alam seperti biasa,, namun sangkaan mereka tetap tidak bertepatan,, kerana diwaktu itu daku mula menutup tirai dunia yang nyata ini,, dengan suatu pandangan yang amat mengerunkan,, usahlah berleka mulai hari ini,, kerana kelekaan mu akan merugikan jiwa mu kelak,, daku tidak akan merasa rugi walau sedikit pun,, kerana yang rugi itu adalah mereka dari kalangan yang tidak berterima kasih dan tidak percaya kepada ku dengan sebenar-benar nya…( Kalamullah 52 )

Maka itu marilah kita bangkit dari kelekaan dan mendudukkan diri kita di jalan Allah, iaitu jalan yang dihujungnya akan bertemu Allah, tiada yang lain melainkan Allah...Terima Kasih Allah.