Thursday, May 21, 2009

Tidak akan selamanya kita berada diatas...

Assalamualaikum wbt.. dan salam sejahtera,

sudah agak lama saya tidak menulis dari catatan saya sendiri kerana kebelakangan ini saya banyak mengambil cerita,nasihat, tazkirah dari penulisan orang lain....sebabnya?saya memang perlu belajar untuk menulis dengan baik.

nampak klise tajuk yang saya kemukan pada hari ini kerana barangkali orang lain sudah jemu jelak dengan persoalan ini. Tapi sebagai seorang khalifah Allah dimuka bumi ini kita memang akan menemui manusia yang sebegini dan mungkin juga kita pernah mengalaminya sendiri..
manusia ciptaanNya memang tiada yang sempurna kecuali Rasul junjungan kita Nabi Muhammad SAW..(boleh jenguk tulisan catatan seorang sahabat yang saya muatkan di tagged)

Kita mungkin boleh menipu,memperdaya,membelot,menghasut dan segala macam etika untuk mencapai apa yang ingin kita impikan..mungkin kita akan katakan, "tak dapat cara baik, kita guna cara kasar" tapi mampukah ia bertahan lama?? Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua..

kadang2 manusia nie lupa, tidak semestinya Allah akan membalas apa yang kita buat didunia akan dibalas diakhirat kerana mungkin hari nie kita buat, esok Allah sudah membalasnya..tidak kiralah baik atau sebaliknya yang kita lakukan..

ingin saya kongsikan perasaan anda jika mengalami situasi ini..(ini adalah sebahagian dari situasi yang sudah menjadi biasa dimata masyarakat kita)

apa perasaan anda sebagai seorang ibu dan ayah jika anak sendiri sanggup mengatakan yang kita sudah tiada untuk menutup kesalahan diri..

apa perasaan anda apabila suami yang kita cintai itu rupanya mempunyai isteri pertama yang masih sah dan anda hanya mengetahui status isteri kedua di hari pernikahan anda..

apa perasaan anda sebagai seorang majikan, tiba-tiba orang kepercayaan anda menyelewang dan menggunakan wang syarikat dan memburukkan anda dan syarikat anda...

apa perasaan anda bila menerima menantu yang berkerjaya bagus, memakai pakaian berjenama, menggunakan kereta besar, mendiami rumah mewah..tiba2 2 bulan selepas menjadi menantu ada "along" datang mencarinya di rumah ANDA...

apa perasaan anda bila dilabel penipu besar! kita yang berhak tentukan kerana siapa yang memakan cili pasti terasa pedasnya..

apa perasaan anda bila rakan baik sepejabat anda berkahwin dengan rakan sepejabat baik anda juga tapi anda sendiri tak tahu..

apa perasaan anda bila orang lain yang terpaksa menanggung kesalahan anda...

cuba fikirkan untuk kita renungkan bersama...

No comments: