Saturday, May 2, 2009

Bagaimana Percutian 01 Mei anda??

Assalamualaikum dan selamat sejahtera..

Semalam satu dunia menyambut Hari Pekerja atau Hari Buruh..Hari yang jatuh pada hari Jumaat sememangnya ditunggu-tunggu oleh mereka yang bekerja sebab boleh meneruskan cuti panjang sehingga hujung minggu.

semalam saya menyambut cuti hari pekerja dengan bekerja dirumah :)
*basuh baju
*menyapu + mengemop
* cuci tandas

itu antaranya yang saya buat untuk sesi pagi sebelum menjelang sesi tengahari saya sempat menjenguk kebun untuk melihat tanaman cili & keladi yang mak tanam..adalah cabut rumput yang tumbuh menghijau dicelah-celah pokok2 cili yang baru tumbuh separas bawah lutut saya.

and then..tengahari ada kenalan yang mengajak untuk berjumpa.. Husna namanya, dok kat Pt. Jawa tapi kerja kat Simpang Renggam. Ingatkan nak ajak kak zurin jumpa kat muar rupanya dia nak ajak gi Simpang Renggam.. Ermm ok gak tu sebab belum pernah sampai sana and nak tengok juga rupa paras sekolah swasta yang dikendalikan oleh bos saya tu..

perjalanan kami agak awal sebab nak balik hari jadi lebih kurang pukul 1.45 husna dah sampai rumah untuk ke Simpang Renggam..Sebenarnya saya dan husna nie bukannya dah lama kenal pun sebab saya terlebih dahulu mengenali abangnya si muaz yang pernah membantu boss untuk kendalikan training dan masa proses perpindahan office sebelum nie..Husna nie saya kenal masa bulan 3 hari tu bila dia ikuti kursus kami di Jb.. muda lagi 22 tahun..hari Rabu nie dia convo..(wah siap bagi info lagi) congrats lah Husna..

kami sampai di Simpang Renggam lebih kurang jam 3.30..kami singgah dahulu ke office husna sebelum tujuan asal kami ke Simpang Renggam untuk mengambil pakaiannya di rumahnya yang tak jauh dari office..Biasalah perjalanan yang agak panjang dan pertemuan dengan rakan yang jarang kita berjumpa banyaklah yang kami bualkan dan memang stail saya nada volume hp saya hanya berada di volume 1 sebab tidak mahu mengganggu orang lain dengan bunyi hp kita yang yang x berapa nak canggih tu. :)

lepas ambil barang2 Husna kami singgah dkt bangunan mara dkt Smpg Renggam utk makan sebelum perjalanan balik.. Husna makan nasi gorang ayam madu dgn air laici manakala sy makan mee szilling (sy pun x ingatlah nama menunya tapi yang makan dkt bekas claypot tu dgn air mix fruit) ermm not bad.. sedap..

dalam perjalanan balik sempat lagi menyinggah..kali nie kami singgah di ayer hitam..apalagi kalau bukan tempat orang mencari pasu..dah lama sebenarnya tak pergi sini..kali terakhir rasanya 3 tahun lepas kot.. dah banyak barang2 jual dekat sini..ada koleksi patung2 aksesori rumah.tikar, kerepek2 tradisional, bunga2 dan pasulah..

alang2 dah singgah sini sempatlah saya menghadiahkan 2 biji bantal 'convo' untuk husna dan kawannya si mai. sebab kedua2nya saya kenal ketika di Jb dan kebetulan kedua-dua mereka akan menerima diploma jadi belikanlah untuk kedua-duanya sebagai tanda kenangan dari kak zurin yang comel ini..hehehe..dan sempat jugalah memborong beberapa bungkus kerepek untuk santapan orang kat rumah..

saya singgah di Masjid Batu Pahat untuk solat maghrib, dan selamat sampai rumah lebih kurang jam 8.30 malam..Sampai je rumah, terus mandi and solat isyak sebab masa solat maghrib tak planning nak buat jammak.. panie(adik saya) sibuk mempromote gelang manik yang kawannya jual..cantik2 juga.. rupanya tinggal saya seorang je yang belum membeli sebab yang lain-lain dah puas membelek dan memilih yang berkenan di hati sejak petang lagi..

akhirnya saya pun beli sepasang yang harganya RM15..yang mahal ada juga tapi saya x berapa berkenan dan takut tak pakai sebab sebelum nie ada beli gelang mutiara RM85 tapi x pakai pun sebab leceh nak kena bukak setiap kali nak solat..

itu jelah aktiviti saya sepanjang 01 mei 2009 ..mlm tu lepak2 kat rumah sambil tgk tv final One in Million (tapi x tumpu perhatian pun) rupanya si Tomok tu menang!

wassalam

No comments: