Monday, May 24, 2010

Bulan Mei Yang Padat

Assalamualaikum & Salam Sejahtera...

Apa khabar? Sihat? Saya sihat Alhamdulillah saya doakan mereka yang sedang membaca blog saya ini juga sihat dan sentiasa dirahmati Allah selalu..Insya Allah.

Bulan Mei memang bulan yang penuh dengan peristiwa..antaranya hari jururawat,hari guru,hari belia, hari wesak dan hari2 yang lainlah... :). Bulan Mei juga bulan yang penuh warna-warna pada saya walaupun saya bukanlah orang yang meraikan hari2 tersebut..cuma pernah meraikannya beberapa tahun dahulu apabila bergelar cikgu.Thanks cikgu sebab mendidik saya dari kecil hingga kini.

awal bulan hingga 09hb..hari2ku penuh diisi dengan mencari dokumen sokongan untuk menjawab maklumbalas dari LHDN..biasalah bila company kena audit..haru jugaklah :) first time lah plak i yang incharged. And then 09-11 saya ke Terengganu untuk meeting..walaupun meeting berlangsung pada 11 tapi sy pergi sana awal sebab x pernah gi sana and to get "fresh air" after audit...tapi x tenang jugak sebab still dok pikir the result..

Cuma yang menarik di Terengganu ialah orang-orangnya..Masuk last day baru saya dapat jumpa keropok lekor untuk dimakan...dan dapatlah bawak balik sebungkus 2 untuk org rumah yang memang dah berharap sejak pembelian tiket ke Terengganu dimaklumkan.

Orang2 yang patut saya ucapkan terima kasih..Of coz bossler sebab menaja saya kesana selama 3 hari..seterusnya Pak Akob (driver bas) yang prihatin lagi baik..Siap hantar sampai depan simpang rumah..agaknya kalau xde org kat dalam bas dia hantar smpi depan rumah agaknya..kihkihkih..Thanks once again Pak Akob.nanti kalau sy ke Trganu lagi saya cari Pak Akob..also for second driver..yang juga baik.tapi x tanya namanya.

Kedua pada kakak kaunter tiket SP Bumi di Kemaman..tak ingat namanya siapa tapi ingat wajahnya yang banyak membantu saya yang sometimes "blur". Kalau x kerana dia mesti perjalanan pulang akan ditambah lagi 6 jam..

seterusnya abg wan,driver kereta sewa yang sudi menghantarku ke Awana Kijal tempat meeting dan menjadi driver x rasmi kami untuk perjalanan sepanjang berada di Kemaman.Begitu juga seorang lagi kawan abg wan..x ingat dah namanya yang mengambil kami di TATI College dan membawa kami mencari keropok lekor untk dibawa balik..

Habis meeting..kembali bertugas pada hari Khamis..sebab hari rabu cuti kepenatan..walaupun xlah penat mana..saja ngada2 nak cuti.

meneruskan kerja yang ditinggalkan dan mengemas pejabat yang macam "tongkang pecah"..mamang selalu mcm nie kalau sy xde and then boss datang buat kerja..sebab boss x duduk tempat kita..

and hari ini 26 Mei 2010..ada few things need to settle up..and hopefully goes as our plan. Nak buat marketing x ek? ermm should i do that habis apa fungsi marketing yang ada..ye x ? setakat tolong2 sikit dahler..kerja I dia x tolong pun..:)

oklah and for now..herewith i attach a few pictures from trganu..nice place..nice sea..and nice people..

wassalam

No comments: